Höstens tävlande


Efter en intensiv tävlingsperiod i juli har vi nu vila i augusti. Vi inledde vilan med att vara på mina föräldrars landställe på Fogdö. Skittråkigt sa hundarna som mest låg på rygg i husvagnen. Perfekt återhämtning för dem! Själv var jag aktiverad konstant.

Meningen var att vi skulle agilityvila hela augusti men så föll det sig så att jag inte ska döma några Fjantklasser i Piteå så nu nu ska Fjant med!

I höst kommer vi också att starta ett nytt lag. Det är bara jag och Helene Wallskär i det laget med två hundar var. Ett spännande upplägg på många sätt. Om ni vill kolla in spektaklet planerar vi att köra Frövi-tävlingen, Sörmland(s)laget, hemmatävlingen på SoSu BK och DTBK.

I övrigt prioriterar jag Fjants himlans agility 1:or, även om jag anmält till en Hopp2-tävling i Fagersta den 13/9. Agility1 har jag anmält till Fagersta 4/9 och till både Norsborg och Gävle den 10/9. Alla klasser i Österåker 23-24/9. Sedan planerar jag Tångahallen den 14/10 och har hört ryktas om klass 1 på Lidingö den 15/10.

Som Grand Finale hade jag tänkt tävla på Norweigian Open (*hjälp*) hittills har jag inte kommit längre än att jag försöker skapa ett nytt konto, då min gamla ändå inte har några hundar längre (?!) och då måste jag ha min PIN-kod i NKK. Så vi får väl se om jag ens lyckas anmäla oss. 😉

Vi ses på banorna!
/Mija, Rasken och Fjant

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

