Jag är inte perfekt men stolt ändå


Just idag är jag stark. Och stolt över min insändare i Hundsport:

Att släcka eldsjälar

…trots korrfelet på sista raden. Jag menar, jag vill såklart mörda mig själv för korr-felet på sista raden. Den där meningen jag aldrig fick till. Men dubbla negationer, typ. Gah! Samtidigt – jag tycker att jag var modig som skrev den. Faktiskt. Ni kanske inte förstår det men för mig krävdes det mod. Så jag är lite stolt.

Jävligt stolt är jag också över vårat lag, Lag Nystart, som går ut sist i lagfinalen på agility-SM imorgon. Jag älskar att gå ut sist i finaler! 🙂 Så jävla najs. Heja oss!

Jag var inte perfekt i lagloppet heller. Eller, Rasken var faktiskt inte det. Som han brukar vara. Han är inte hundra helt enkelt men två positiva saker tar jag med mig:

– Inför detta SM har jag vilat och gödit honom i form – och det verkar ha funkat! 🙂 Det känns som att han hade en energidepå att ta av idag. Problemet var bara att jag hade mått bättre av att tävla oss i form, men man kan inte få allt och jag är nöjd med att vi lyckas vara på topp när det gäller – även i en down-period.

– Balansen. 🙂

Det här SMet är heller inte perfekt, särskilt inte i skrift (som PM å så). Men det är en himlans härlig känsla! 🙂

Me like. Det borde vara SM jämt. Typ. Men, alltså, då kanske det inte skulle vara lika kul? 😉 Om det var SM varje helg, liksom.

/Mija

This entry was posted in Agility, Föreningsliv, Mål och planer, Mobbning. Bookmark the permalink.

2 Responses to Jag är inte perfekt men stolt ändå

  1. Carina Tolstad says:

    Heja, heja! I mina ögon är Du och dina hundar perfekta, oavsett! Heja, heja!

  2. Ninnie Lindvall says:

    Gratulerar till en bra, tänkvärd och välskriven artikel, den borde vara omöjlig att bortse ifrån av ansvarskännande människor i maktens korridorer.

Leave a Reply

