Hjälp!


Det har säkert inte undgått läsaren av denna blogg att jag, under de senaste fyra åren, utsatts för diverse trakasserier och mobbning från Svenska Brukshundklubben. En del av denna mobbning består i att anmäla mig för diverse saker till Svenska Kennelklubben. Jag har överklagat en del – och fått rätt. Annat har jag funnit mig i, trots att det gjort mig till en ännu argare människa. Men jag har inte haft tid. Under hela denna tid har jag skrivit min doktorsavhandling och tiden, och pengarna, för att försvara mig har helt enkelt inte funnits.

För andra som befunnit sig i samma situation har helt enkelt anlitat en advokat. Nu nyligen gjorde en agilitydomarkollega i Norge det och sedan dess har hen, mig veterligen, fått vara ifred. Jag vill inget hellre än att vara ifred! Samtidigt vill jag inte helt ge upp för när det var som värst ville jag inte leva längre. Ingen borde behöva uppleva detta för att SKKs “rättssystem” spelar mobbare i händerna. Eller för SBK inte ens har något som kan kallas “rättssystem” utan straff (och fördelar) utdelas helt godtyckligt beroende på vem som har makten och vilka han gillar och inte.

Vill du hjälpa mig?

Vill du ge ett litet bidrag för rättssäkerhet och demokrati i SKK-organisationen?

Jag behöver pengar till en rättsutredning vilket också kan bli prejudicerande. Jag har hittat en advokat som inte bara tycker att fallet är intressant utan också har erfarenhet av problem med “hundmänniskor”.

Har du möjlighet att bidra med typ en agilitystartavgift vore det guld!

MARIA Jansson, Swedbank:
8327-9
904 525 074-4

This entry was posted in Agility, Föreningsliv, Mobbning. Bookmark the permalink.

One Response to Hjälp!

  1. Mija says:

    SWISCH 0736588167 – skicka mig gärna ett meddelande dock, då swischen går till mitt privata konto och vi vill ju att dina pengar hamnar rätt.

Leave a Reply

