Ett fantastiskt agilityår till ända


2013 har varit ett bra agilityår. For you and for me And the entire human race. Jag börjar med mig. 😉 Tänkte helt enkelt sammanfatta de fem härligaste tävlingarna, för mig, i år:

Gåsahoppet
Vi gjorde en jävligt bra tävling. Vi kom till final. Vi hade det, som vanligt, otroligt härligt hos Petra. Grymt! 🙂 Ett smakprov (från en bana som uppmärksammats):

WAO
Jag hade den äran att coacha några norrmän på WAO i Spanien och det var absolut en agilityhöjdpunkt. 🙂

SM

SM-finalen äger ju jag ju nästan i alla fall (vårt hopplopp var bra och jag håller i finalen):

…dessutom – SBK tvingades att överlämna huvudmannaskapet och SM-arrangemanget var grymt! 🙂 Det hela porträtterades i hundsport och en kollega sa att han aldrig sett mig så lycklig. 😉

Tävling i Danmark (Viby)
Jag och syster Moa tävlade en helg i august i Danmark. Det var framförallt grymt trevligt! 🙂 Dessutom gillade vi verkligen det danska systemet.

Moa tävlade i ungdomsklass. Dumt av mig att filma det här loppet, uppenbart, men jag tycker att filmen ger hopp om framtiden i Svensk agility:

Något annat, som jag verkligen uppskattade, med de danska reglerna, var veteranklassen. Tycker du inte att det här ser lagom hopphöjd ut för Råttan, 12 år? Det här var inte Råttans bästa lopp den helgen , och jag är fet som ** och min älskade syster zoomar, men jag gillar verkligen hur syster-yster fångat Råttans glädje i målgång, är det inte det här agility går ut på?

Norwegian open

Det bästa med Norwegian Open är arrangemanget. Vilket var lysande. Det sämsta är att att Norge, agilitymässigt, ligger än sämre till än Sverige. Så mycket sämre att vi riskerar att NO inte blir officiellt nästa år. Jag önskar att vi skiter i det! NO är kul! Ingen protest! Snälla, snälla, snälla… bry er inte om pinnar (eller “nap” som det väl heter på norsk). Min enda hyfsade prestation på NO:

/Mija

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

