Ett par VM, KM och ett DM


VM – Ingen har väl missat VM-kvalet i fotboll i fredags? Själv firade jag det med att festa hela natten, typ. Det var kul. 🙂 Tills jag skulle gå upp till DM på morgonen. Men det är en helt annan historia. Det har varit agility-VM i helgen också. Ett bedrövligt litet VM. 😦 Jag har knappt orkat engagera mig ens. Typ sju länder deltog på VM i Sydafrika. 😦 Och stackars Norge var det enda landet som inte tog medalj, det är ungefär vad jag fick med mig. Katastrof är det, att FCI utsatte oss för detta. Och jag tror att de tappar på det, gentemot WAO, stort. Så det är klantigt också.

KM – Idag har jag tävlat KM på Solna-Sundbybergs BK i både agility och rally. Det gick väl sådär, får man väl säga. I agilityn krockade jag och Rasken i första klassen så att min vad känns som jag vet fan inte vad! Det gör, fortfarande, så jävla ont! Vi gjorde i alla fall en bra andraklass och slutade på andra plats. I rallyn var vi ensamma om att bli diskade… :-p Rasken trodde liksom att det var agility då också. Så det gick helt åt helvete.

DM – Igår var det DM i agility i Stockholmsdistriktet. Det får man väl säga gick rätt så bra ändå. Rasken försvarade DM-titeln individuellt och vi vann dessutom med SoSu:s B-lag (Jonas & Myrra, Jossan & Otto, Maria & Dex och jag & Rasken). 😀 Råttans lag tog dessutom brons! 🙂

/Mija

This entry was posted in Agility, Diverse hunderi. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

