Fjant har varit på sin första valpkurs


Jag och Fjant trashade Klickerkloks valpläger i ett par hunderbara dygn. 🙂 Tro det eller ej men jag har faktiskt börjat leka burlekar efter lägret! 🙂 Tänker att jag är bra på att träna hund i allt annat än att få dem att ta det lugnt så det är lika bra att jag satsar hårt på den biten. 😉 Dessutom har vi i SAgK en tendens att hålla till ganska centralt i Solna och det kräver tysta jyckar.

Inför lägret hade jag grav ångest. Jag hade ju inte tränat någonting med Fjant. :p Och visst var vi sämre än Mari Elvevolds Midi, men vi var inte så dåliga som jag trodde. Mycket har jag liksom tränat “spontant”. 🙂

I övrigt är livet med Fjant väldigt enkelt. Bil- och cykelvallning och åksjuka är fortfarande de enda “problemen” men de är inte särskilt stora längre. Han passar bra in i flocken och är väldigt läraktig. Tillexempel upptäckte jag häromdagen att han har någon slags idé om hur man gör agilityslalom!? Vilket ingen tränat honom på, såklart. Han liksom gjorde flera portar på rad… ?

Begåvad är han. Men hans största tillgång är den prickiga magen. 🙂

/Mija

This entry was posted in Diverse hunderi. Bookmark the permalink.

One Response to Fjant har varit på sin första valpkurs

  1. senapshunden says:

    Åh jag vill också få gosa med en prickig valpmage! Undrar om Husse går med på en till, bara en liten… 😉

Leave a Reply

