SM 2013 – the quotes “Ni var grymma”


“Heja Mija och Rasken, champagnen kan gå i vasken. Här skålar vi i cider. Ge dem imorn vad dom tål, gärna så det svider. Oavsett så höjer jag glaset och säger SKÅL!!!”

Jag fick så galet många fina kommentarer i olika former efter SM att jag vill samla dem. Jag kör anonymt så att jag slipper genera någon. Men… TACK. Alla! Det är för mycket för att citera här men det känns fantastiskt fint att 1/ för en gångs skull vara nöjd med sin insats 2/ få cred för det. 🙂

FY FAAAAAAAAN VILKET BRA LOPP!!!!!!!!!!!! Fan vad bra jobbat, Mija! (Skit på femman)

Din SM-dåre!

Och grattis! Även om det inte gick hela vägen, så är jag så jäkla glad och imponerad!

Ni var så jävla bra! Jag var helt lyrisk! Du ska vara skit nöjd.

Vi satt och följde finalen på livesändningen, det var ju så vansinnigt spännande och vi pratade om och undrade hur du kände dig innan loppet..
Snacka om press att gå in som sista tävlande och prestera, jag mådde lite illa och hade svårt att sitta still.
Sen kom du in i bild, fullständigt fokuserad, helt lugn i kroppsspråket med full kontroll. Det var otroligt att se, du såg liksom helt koncentrerad ut men ödmjuk på ngt vis inför din ”uppgift”.
Loppet var helt suveränt, fanns inga oklarheter för Rasken, ni var som ett och det var helt fantastiskt! Du dominerade!
När du gått i mål och ner på knä för att belöna Rasken (fullt fokuserad på din hund) var vi mållösa, speaker i livesändningen började prata om hur fantastiskt roligt det var för dig att vinna med en hund från egen uppfödning.
Vi blev tårögda och kände en enorm glädje för din skull som plötsligt bytes till andra tårar, helt plötsligt får speaker informationen att du hade fem fel på uppfarten…..

Sjukt fint. Bästa, bästa Rasken!

Och bästa Mija, att kunna leverera sådär.

Jag är så jäkla impad, Mija! Jag önskade så in i bängen att du skulle få guldet. Hoppas att du förstår att du gjorde en hjälteinsats idag trots den där dumma femman.

Langt bort i et annet land er det mye man ikke vet.. men gjennom sosiale medier får man med seg litt…
Blant annet denne personen som ser ut til å havne i storm og store bølger rett ofte.. men som allikevel presterer outstanding på SM.
All respekt og store gratulasjoner fra en som vet hva storm koster.

Helt otroligt att kunna springa så med den pressen.

Ja Mija du var bäst av alla oavsett storlek som höll för pressen trots att det var en ny erfarenhet för dig att vara i den situationen! Riktigt bra jobbat! Grattis till den erfarenheten!

Helt jävla grymt!!! Grattis!!!!!!!

Fasen va ni är grymma!!! Skit i femman, shit vilket lopp!!!!

Snyyygggt Mija!!!! Hejjade på er!!!

Du e så jävla grym på agility! Är så jävla imponerad över hur bra du körde med den enorma pressen. Du hade förtjänat SM-guldet mer än nån annan men i mina ögon vann du ändå. Sjukt stolt över att ha dig som vän och över att ha lärt mig den mesta av min agility av dig!<3

Vi som såg på nätet missade att Rasken fick en 5:a på uppfarten och trodde att Mija Jansson hade vunnit. Men för mig så är ni vinnare ändå på att ge mig spänning så det räcker och blir över idag !!!! Det såg fantastiskt bra ut !!!!

Galet snyggt lopp du gjorde Mija!!!! Sjukt grymma är ni!!!

Missade 5:an så för mig är du vinnare!!!!

Trodde ni var nollade så jag belv så glad att jag grät ända tills jag förstod att ni fått en sur uppfartsfemma. Trist men ett mycket bra lopp!!!

Det var fantastiskt!

Åååh vilken grym final! Ni är alla så grymma! Fan vad bra du är Mija! […]

Ni gjorde ett grymt lopp!!!! Du ska va tokstolt!

Kollade liven och vad övertygad om att du satt det!! Så snopet… Det såg både säkert och fartfyllt ut, så du ska absolut vara stolt.

Å gå in som sista hund å sätta de loppet! Grymt bra!!!

För mig är du vinnaren!

Har inte sett men hört att du höll ihop men fick en sketen uppfart. Du har därmed bevisat för dig själv och hela jävla agilitysverige att du kan hålla ihop och köra bra agility när det verkligen gäller. Det är riktigt bra!!!!! Kom ihåg känslan. Du är en vinnare!! Kram

Ni va grymma Mija! Riktigt bra jobbat!!

Ni var sååååå vansinnigt bra!!!!!! Lider med dig! Kram

Bra jobbat helt enkelt!

Du er jo helt rå, Mija! For en prestasjon. Digger deg og Rasken!

Ni var helt jävla grymna i helgen. Vilka klockrena lopp! Jag trodde ganska länge att du vann och jag skrek och grinade nästan samtidigt! Så häftigt! Att gå in å köra så fint som sist ut är otroligt! Grattis till ett grymt SM!

Ni är världsbäst, så mycket bra du kan ta med dig från detta SM!

Ähhh fy fan va bra ni va. Satt hemma i soffan o böla en skvätt

Vilket grymt lopp du gjorde!! Krävs lite tävlingsnerver att gå in sist med bara liiiiite press gällande SM-vinst! Förstår om det känns surt men hoppas du kan glädjas i alla fall!! För grymt duktiga är ni!!

Du var grym i helgen. Härliga lopp och fantastiska nerver.Imponerande!

Uppfarter är ett jävla skitfel…

For er herlig løp. Stjerneprestasjon! På WAO dømmer de ikke oppfelt, forresten

betrakta det som ett felfritt lopp – det var snyggt kört och han är läcker din Rasken

jag grät även nu när du gick i mål, helt sjukt bra att gå in under sån press o sätta ett så sjukt bra lopp!

Måste säga att jag är (oväntat ?) imponerad av din insats i helgen, så jävla coola var ni i banan, fin kontroll och just så man måste köra en snabb vallare. Här hemma steg dina aktier som handler avsevärt (for what it´s worth). GRATTIS till en storartad insats på SM, bara en surjävel till uppfart från guldet ! eller….

Mija du är superbäst….

Känn stolthet för att du höll ihop mentalt i den situationen. Inte många som fixar att sätta handlingen så snyggt när dom går ut i ledning, brukar vara krampaktig handling som gäller. Sen förstår jag din frustration över uppfarten, men i Sollefteå då jävlar!

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

