De senaste turnéerna


Österåker 7 juli
Uppvärmning. Jag gjorde bort mig i bägge Raskens lopp för att jag inte förstod att han tagit till sig vad vi tränat på. 😉 Plusfel från hans sida med andra ord. Roligast på denna tävling var att både Råttan och Veronicas Kit äntligen var tillbaka efter sjukskrivning. 🙂

Fagersta 8-9 juli
Rasken och jag nollade alla jävla lopp! 🙂 Efter första dagen var vi SM-klara dessutom. Bodde hemma hos moster med perfekt markservice och hade sällskap av Mari och taxarna. Fucking nice.

Värmlandsrallyt, Karlstad 13-14 juli
Första dagen på Värmlandsrallyt var jag en katastrof. I Raskens hoppklass skötte han sig underbart fint men jag glömde i banans sista del mina uppgifter. Katastrof. I agilityklassen svek jag igen, ändrade mig efter banvandring… Under Värmlandsrallyt valde jag av olika skäl att bo i bilen. Vilket jag, Fjant och Råttan trivdes med men Rasken blev kanske väl trött. På söndagen i Karlstad hade han en “onödig” rivning per lopp. Otroligt socialt trevlig helg i alla fall. Fredagenskvällen spenderades med Maria och c/o (inkl. Fjants bror Iso). Lördagskväll grillade vi med mitt lag med flera från Linköping. På söndagen bjöd min exilväninna Annica och hennes Jörn på middag i centrala Karlstad.

Värmlandsrallyt, Torsby 15 juli
Jag antar att det kallas rally för att man kör bil som en dåre runt Värmland? Natten 14-15 juli var Fjant väldigt dålig i magen så både jag och Rasken var helt slut… Resultaten blev därefter. Råttan däremot (som startar ett lopp om dagen numera) var i högform tydligen och tog SM-pinne i hoppklass! 🙂 Placering 7/106 för min fina tolvåring! 🙂

Värmlandsrallyt, Kil 16 juli
I Kil, dit vi anlände på kvällen innan, pjöltade jag rejält med Rasken och såg till att han fick allt han behövde. Och vi avslutade faktiskt med en dubbelnolla!

Har jag sagt att det är jävligt kul med agility? 😀

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

One Response to De senaste turnéerna

  1. Annica says:

    Haha – tyckte først att det stod exvæninna! Glad att vi fick se dig en runda igen. Kram

Leave a Reply

