Agility för hela slanten


agilitydrommar

Från och med midsommarafton har jag typ inte gjort annat än kört agility. Så kan det gå när man har semester och inte haspen är på. 🙂

Midsommaraftonen spenderades hos Fanny och förutom att fira midsommar på sedvanligt vis körde vi såklart agility. En riktigt utmanande bana som Fanny hittade på. Jag funderar fortfarande över en situation i den banan. Ett vägval där balansen var “avslut”. Borde bygga upp den där och se till att köra balansen på något jämförbart vis… Vilken dag som helst.

På midsommardagen fortsatte vi att kämpa med ovan nämnda bana. Det måste ha varit något jag åt kvällen innan… för jag hade så svårt att fokusera.

På den heliga Johannes jävla dag for jag från Fjugesta till Adelsö där jag och Veronica körde ett nördrejs. Grymt kul som alltid! 🙂 Stannade tills måndagen och lekte såklart agility då också. Dessutom lekte jag agility på uteplatsen hela dagen och på kvällen mötte jag upp Veronica på SSBK där hon hade kurs… och lekte agility igen. 😉

På tisdagen träffade jag och flocken Lydia och Jessica med flock och dessutom kom Helene på spontanbesök. Banträning på schemat, en härlig dag! 🙂

På onsdagen hade jag och Helene heldag i agilitybokskrivande. Och tamejfan, vi fick någonslags struktur faktiskt. Numera finns ett, ganska oredigerat och kasst men ändock, manus. Check! 🙂

På torsdagskvällen körde vi en bana på Lidingö. Hoppklass II skulle det vara men den var klass III-ish. Fett nice alltihop! Trivselkalle. 🙂

Fredagen var det faktiskt agilityvila (!?)

Lördagen skulle också vara agilityvila men jag var på klubben och Helene kom förbi och det finns ju smartphones… så det blev en jäkel av Jan-Egil Eide. Fett kul den också! 🙂

Idag har jag varit på Knivsta BK och lekt landslagsläger. Körde ett par av banorna därifrån. Hoppklassen #10-16 typ var inte att leka med! :p

Min semester i år är ganska oplanerad. Meningen är att jag ska ta det soft och göra det som faller sig, liksom. Och det verkar falla sig agility. 🙂

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

One Response to Agility för hela slanten

  1. asaalgot says:

    Ni verkar ju ha en superskön semester du och hundarna. 😉

Leave a Reply

