SM 2013: Vinnarkänslan


Jag kände mig naturligtvis som en vinnare redan när vi åkte mot SM 2013. Beskedet om att SKK hade tagit tillbaka huvudmannaskapet för agilityn kunde inte ha kommit mer lägligt. 🙂 Så symboliskt också, eftersom det var just på SM (2011) som vi startade upp den berömda namninsamlingen.

Att springa agility kändes på sätt och vis nästan mest som en bonus till den verkliga behållningen – att gå runt på ett SM och veta att de konstiga invigningstalen, slipsnissarna som inte besöker någon agilitytävling annat än vid SM och som ändå häckar mest vid lydnadsplanerna och framförallt känslan av att VÅR stora fest inte blir så festlig i SBK-inramningen – snart skulle vara ett minne blott.

Vi skålade i Kiviks cider nästan det första vi gjorde när vi kom fram till Falkenberg på torsdagskvällen. Och under invigningen, där SBKs ordförande höll ett bra tal* och där många i både publiken och bland tävlande spontant jublade när han nämnde att SKK hämtat hem huvudmannaskapet, då var vi några som sippade på en Kiviks cider. Thihi.

Rasken och jag skötte oss bra hela helgen så jag kände mig allt som en vinnare på planen också. Och hoppklassen vann vi ju faktiskt på riktigt. 😀 Att få gå ut sist i finalen och den uppmärksamhet det innebar är naturligtvis en press men mot bakgrund av just det politiska läget kände jag mig som sagt verkligen som en vinnare och jag upplevde också ett gigantiskt stöd som kom ur en lättnad och glädje över att saker och ting nu äntligen kan gå framåt.

/Mija

*med undantag från att han började med att hälsa alla bruks*harkel* /människor/ välkomna och att han missuppfattat alltihop och säger att vi inte ska låta de politiska besluten ta udden av mästerskapen… 😉

This entry was posted in Agility, Föreningsliv. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

