SM 2013: I min bubbla


Jag trodde aldrig att jag hade vunnit SM, så mig var det inge synd om. Jag trodde ingenting. Jag var så fullständigt i min bubbla att jag inte visste om banan stod upp eller inte liksom. Det är speciellt att lyckas fokusera så. Det blir liksom nästan svart och jag vet bara det som händer precis just nu. Inte vad som hände nyss och inte vad som ska hända sedan.

Det är därför det är så viktigt för mig att tro att någon filmar – annars blir jag tvungen att komma ihåg vad som hände. 😉

För allra första gången med Rasken kände jag faktiskt att jag kunde fokusera på vägen och låta kroppen liksom gå automatiskt. Jag handlade till exempel inte som på banvandringen utan körde instinktivt mer. Den känslan har jag väntat på länge! Härligt att äntligen vara där.

Det som sket sig var en jävla uppfart och det är ju faktiskt lite otur och definitivt ett skitfel (i flera länder dömer de inte ens uppfarter). Men ju mer man tränar desto mer tur har man ju och jag ska öka frekvensen av uppfartsträning så att det också kan gå “automatiskt” liksom.

Jag är i alla fall glad över bubblan, fokuset och att vi lyckades få ordning på själva agilityn i sista stund inför SM så att det blev en ordentlig uppladdning.

Det enda lopp där jag inte hade fullt fokus var det lopp där laget redan var diskat när jag gick in. Annars var jag totalt i bubblan. Skönt som attan även om jag kräktes för att hamna där på lördagsmorgonen… Hoppklassens banvandring var klockan sju. Vi vann hoppklassen!!!! Helt otroligt och jättebra för mitt hoppklass-självförtroende.

Jag var mindre nervös för att gå ut i finalen, faktiskt, agilityklass är vi bra på! Och så sket sig en jävla uppfart. Surt sa räven… Men ett bra lopp i alla fall. Och en känsla att suga på länge. Minnet börjar så sakteliga komma tillbaka nu.

Till exempel kommer jag ihåg hur Raskens vänstra framtass såg ut när han hoppade över muren med den svenska flaggan på i hoppklassen. 🙂

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

4 Responses to SM 2013: I min bubbla

  1. Hanna says:

    Härligt! Grattis 🙂

  2. Malin says:

    Jag trodde ni vunnit och hann göra en segerdans till er ära innan de rättade det… Hade gärna sett er vinna men skitsamma, SUPERsnygga lopp och grattis till både känslan och bra placering! 🙂

  3. Jenny says:

    Trodde även jag att ni hade vunnit och skrek rakt ut där jag satt framför datorn. Skrek dock lika mycket när dom rättade det… Grattis till bra placering och framförallt känslan!

  4. lisa says:

    shit va gryymt!! GRATTIS!! 😀 Fan va härligt med en sådan känsla!

Leave a Reply

