SM-uppladdning?


Ojojoj så många turer det varit med årets SM-uppladdning. Tack vare Helene blev det någon slags uppladdning tillslut i alla fall. Mobbarna på Stockholmsavdelningen beslutade ju att jag inte fick vara med och träna. Det förstörde inte bara mitt goda humör utan också mitt träningsprogram. Det har alltså varit så illa att en av dem rev banan när jag kom för att träna efteråt. Han gjorde det demonstrativt och tydligt, flyttade skyltar och hinder tills den inte gick att återskapa utan skiss, vilket jag ju inte fått någon.

Hursom, Helene och jag har i alla fall kört ett litet uppladdningsprogram som faktiskt fått mig tillräckligt iform. Dessutom gick det i alla fall hyfsat på tävlingarna i förra veckan. Då tävlade vi fyra dagar i rad. Värsta bästa uppladdningen. 🙂

Först var det SAgKs KM. Som Rasken och jag vann. 🙂 Därefter tre dagar i Knivsta. Lägger ut mina två bästa lopp här (jag gjorde ett felfritt agilitylopp också men det här var faktiskt bättre, om jag bara kommit ihåg uppfartskommandot…):

Har haft svårt att samla mig inför att resa imorgon på grund av nya mobbningsattacker där man tar “avstånd” från mig på grund av att jag inte tål kritik och jada, jada, nada. Jag har inte fått någon särskild kritik. Jag har fått veta att jag inte får vara med. Säkerligen finns det kritik under det, men som någon sa till mig idag – om man klarar av att framföra kritiken finns det ingen anledning att ägna sig åt mobbning. Då har man ju liksom sagt sitt.

Nu har jag i alla fall kommit fram till att det ska bli askul att köra SM i helgen!

Dessutom – jag har en plan för de där “ta hinder bakifrån” som jag inte hade inför landslagsuttagningarn. På SM ska vi förhoppningsvis få det att funka, även om det inte blir så perfekt som jag egentligen vill.

Håll tassar och tummar! 🙂

/Mija

This entry was posted in Agility, Mål och planer, Mobbning. Bookmark the permalink.

2 Responses to SM-uppladdning?

  1. Anja says:

    Lycka Till, Kör så det ryker och inte minst ha KUL!
    Här finns det många tummar och tassar som kan hålla 🙂
    Jag har lite ångest första året på 11år som vi inte åker på SM, är lite ledsen faktiskt 😥

Leave a Reply

