Agility, träningsplan


De senaste dagarna har jag i princip inte tänkt på något annat än min lic-presentation på tisdag, mer än med kortare avbrott. :-p I eftermiddags var jag och tränade med Veronica i ett ridhus som lyste upp mörkret på Munsö. Och tänkte inte på något annat än just det. 🙂 Insåg att jag måste prioritera att planera min träning lite bättre dock, för idag var jag ganska oförberedd. Tog mig tid en kvart och kom fram till att följande ska prioriteras framöver:

Återstående grundträning
– Bakombyten på tunnlar
– A-hinder (1. intresse; 2. från, till, lateralt, positioner, byten)
– Balansbom (från, till, lateralt, positioner, byten)
– Vipp (från, till, lateralt, positioner, byten)
– Avslappning före start

Långsiktigt…
– Cirklar
– First-arm-reward

Överkurs
– BB på aktiva linjen
– Flick från klätterhinder (och slalom?)

Mija…
1. Jobba varje sväng…
– Visp
– Videofilma och kritisera Gregish…
– Hitta utmanande hoppklasskombinationer, träna inte alltid bara hunden…

/Mija

This entry was posted in Agility, Mål och planer. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

