Fortsätter…


Jag har idag, efter en hel del funderande, tackat jag till att föreslås för omval som ordförande i SAgK.

Det var inte ett helt lätt beslut. Jag diggar verkligen vår förening och känner inte att jag kunnat göra ett bra jobb det senaste året. Och det har jag väl inte gjort heller. Det mest lika beröm jag har fått är att ingen annan hade gjort det så mycket bättre. 😉

Det som fått mig att tveka är helt enkelt att jag fått ta så mycket stryk det senaste året att min KBT-människa helt enkelt tycker att jag borde fly så långt bort från den sjuka SBK-kulturen som möjligt. Och då är frågan om SAgK är tillräckligt långt bort? Eller finns det för många överlapp?

Nu har jag i alla fall bestämt mig. Jag har redan lämnat tillräckligt många uppdrag på grund av mobbningen. Jag tänker inte lämna detta också på grund av mobbning.

What doesn’t kill you makes you stronger?

Kanske. Men framförallt har jag, tyvärr, helt tappat förtroendet för hundmänniskor, generellt. Numera måste varje individ visa att denne är okej för att jag ska våga tro på det. Och jag är inte säker på att det är en god egenskap hos en ledare.

“When people see you’re happy doing what you’re doing, it sort of takes the power away from them to tease you about it.”
― Wendy Mass , Every Soul A Star

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

One Response to Fortsätter…

  1. Tina says:

    Jag tror det är klokt att du stannar på din post. Någonstans måste ju även du ladda batterier och få härlig ny energi. Jag tror du får det av SAgK.

Leave a Reply

