Äntligen SM-klara


I den underbara konstgräshallen i Vårgårda i helgen lyckades jag och Rasken äntligen kvala till SM 2013! 🙂 Dessutom var det på det hela taget en trevlig helg, trots att tävlingsledningen var så otrevlig att det nästan går till historien. Sovmornar och sena kvällar med goda drycker bidrog till trivseln.

Loppet som vi tog vår sista hopp-pinne i var skitnödigt och darrigt – jag ville så gärna nolla! Men… det satt! 🙂 OM jag inte tappat i serpentinen mot slutet hade det kunna vara helt ok. Jag är i alla fall glad över att jag fått så mycket beröm för bakombytena. Egentligen borde jag väl strunta i det enligt principen, let’em suck, men brukar vara lite frustrerad över att folk stolt säger att “jag hinner” och så gör de ett sent dåligt framförbyte som hunden får bromsa för. Och “anklagar” mig för att välja defensiva bakombyten… 😉

Som sagt, jag borde inte bry mig men… bakombyten är sjukt mycket hundträning för att få klipp i. Så det kändes härligt när folk plötsligt (som jag upplevde det) såg att vi gjorde det bra idag. Har fått det påpekat från flera olika håll oberoende av varandra. (För er som är Gregorianer, jag vet att dessa bakombyten inte är helt perfekta från min sida men Rasken hade i alla fall drag under galosherna.)

Glada hälsningar Mija

Film:

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

5 Responses to Äntligen SM-klara

  1. Åsa says:

    Grattis igen! Det var många som gjorde dåliga byten och serpentiner där, hade själv en idé om att jag skulle hinna upp, men inspirerad av dig gjorde jag bakombyten och det satt riktigt bra. 😉 På small, där banan såg annorlunda ut såg jag ännu fler som var i vägen för sina hundar i dåliga framförbyten och blindbyten. Bakombyten FTW! 😉

  2. Shit – riktigt, riktigt snyggt lopp och bra, publikvänlig agility som ger mersmak!

  3. cecilia says:

    Så jävla snyggt, Mija!!!

  4. Shit! Det loppet såg supersnyggt ut. Duktiga ni och grattis till SM klar. 🙂

  5. Mija says:

    Jättetack för fina ord! 🙂

Leave a Reply

