Greg-kurs


Tänkte sammanfatta lite efter Greg-kursen. FYE och för min repetition och mitt lärande.

MINA VÄRSTA HANDLINGSPROBS:
– Sticker för tidigt ur post-turns.
– Backar i post-turns.
– Sen serp-arm efter tunnel och slalom, inte alltid bra att vänta tills hunden går ur – var är svängen?
– Rör mig för tidigt ur decel.
– Planera så att du ej står still när hunden axar.
– För tidig i decel-FC.
– För tidig med armen i lång serp.
– Rotera axlar i post-turns
– Har dubbla armar “vid stress”
– Överrotera inte
– Stå still i visp
– Fuska inte med diagonalerna i bakombytena på träning i alla fall…

RASKEN FLICKAR:
– Akta L-formade bakombyten.
– Bristande cirkelarbete/belöningszon (han liksom “vallar” ut)
– Detta leder ibland till att jag bandage-threadlar

GRUNDÖVNINGAR ATT REPETERA:
– Cirkelträning, gör det ALLTID som uppvärmning. Även med leksaker som störning.
– Grundövning: spring mot tunneln, stanna… (belöna)
– Visp – träna cirklar till små cirklar.
– MASSOR av first-arm-reward.

…OCH SÅ BAKOMBYTE PÅ VÄGRANSLINJEN…

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

2 Responses to Greg-kurs

  1. Erica says:

    Det där var rena grekiskan för mig! Vore det ok om jag la till din blogg på Bloggkoll? Lättare att hålla koll och så kul med nya hundbloggar att läsa=)

Leave a Reply

