Vill du skicka mig ett vykort?


Jag blev “utskriven” från KBT-behanddlingen på stresshanteringsprogrammet hos företagshälsan idag. 🙂 KBT-människan konstaterade att jag redan tränar både mig själv och min omgivning närmast konstant. 😉

En av de saker jag “går igång på” och som jag inte riktigt lyckats hantera är ankomsten av post. Vanligt post. Visst stressar e-posten mig också men det handlar mest om den enorma mängden – och lösningen är enkel – kolla ofta! Den vanliga posten däremot är en riktig skit-trigger för mig. Och jag har börjat sensitisera det dessutom. Klassisk betingning av obehag skulle man säga för hund. Hos människor pratar man om automatiserade tankar, tydligen. Tankar som inte ens tänks, man går direkt till stresspåslaget eller vad reaktionen nu är. Ett sätt att mota detta är att tänka realistiska tankar som motar bort den automatiserade reaktionen.

Mitt problem med posten är att jag faktiskt, i stort sett, bara får skit i brevinkastet. Det rör sig om:
– Fakturor till företaget (annat försöker jag få på e-post)
– Brev från skatteverket
– Hot och anklagelser från Svenska Bestraffningshundklubben (SBK)

Att tycka att posten är farlig är alltså en helt realistisk och naturlig reaktion. Så, kära vänner och bloggläsare, det vore himla bra för mig att få lite kul post ibland, med ojämna mellanrum. Eller bara neutral sådan (reklam undanber jag mig dock, spar den svenska skogen). Skicka mig gärna ett vykort på: Bredkilsbacken 4, 17153 Solna

Kram Mija

This entry was posted in Inlärning. Bookmark the permalink.

2 Responses to Vill du skicka mig ett vykort?

  1. Memea Mohlin says:

    Ha ha eller förlåt…. Jag misstänker att du kanske inte alltid är så glad när du skriver dina inlägg. Om det är en tröst för dig vet jag inte men jag blir ofta glad av att läsa det du skriver. Automatiska tankegångar är sannerligen spöken. Lätt att prata om men själv går jag ofta i fällan med just dem.
    Memea

Leave a Reply

