Det blir inte alltid som man tänkt sig


Efter EO hade jag tänkte mig att jag och Rasken skulle fokusera fullt ut på träning. Framförallt av de agilitygrunder vi aldrig hunnit bli klara med. Tanken var naturligtvis att vi skulle vara SM-klara. Kanske skulle vi ännu inte vara helt klara i lag. Men jag skulle ha gott om tid att både träna Rasken och att tävla Råttan i lydnad, vilket jag inte hunnit med tidigare i år.

Så blev det inte riktigt. 😉 Jag har inte alls tagit alla SM-pinnar. Laget har vi inte alls kommit igång med. En sorglig historia då inte mindre än två av mina tänkta lagkamrater har fått pensionera sina hundar. Den här veckan skulle jag i alla fall kommit igång med Råttans lydnadstävlande. Men så blev det inte heller. Hon löper, såklart. Summa summarum är jag mer uppbokad i september än någonsin tidigare i år.

Ja, ja. Låt oss hoppas att även om det inte blir som jag tänkt mig, blir det bra ändå.

/Mija

This entry was posted in Agility, Bruks och lydnad, Diverse hunderi. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

