Agilityträningstips vid trötta knän


Körde ett pass med Maria Pettersson idag, då vi båda har knäproblem för tillfället var kriterierna för träningskombinationen att det skulle vara något som inte innebar springa, bromsa och snurra, för handlern och samtidigt ville vi kunna träna handlingsteknik. Körde nedanstående kombination, jag tyckte att den var rätt så lyckad och tänkte dela med mig. 🙂 Nästa gång ska jag köra den spegelvänd.

Jag körde (inte för att det nödvändigtvis är den bästa lösningen utan för att det var det jag ville träna på):

Tvingat framförbyte 2-3
Th 3-4
Femte pq FB 4-5
Th 5-6
Serp 7
BB 8
Th 8-9
Serp 11
BB 12
Th 14-15
Visp 16

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

One Response to Agilityträningstips vid trötta knän

  1. Maria says:

    Det var en riktigt bra bana att träna på! Jag är ingen hejjare på dessa namn på plaseringar o byten, men gör ett försök att på mitt sätt förklara min väg 🙂

    Stod typ på siffran 3, hade “lite” svårt att få Dex att komma runt o ta 3:an från rätt håll, men det gick tillslut. Stod kvar o Dex runt boxhörnet o hoppa 4:an svängde han mot mig o in i 5:an.
    Stod sen o plockade han ur tunneln o skicka han in i boxhörnet för att ta 6:an, sen backade jag upp mellan hopp o tunnel o skicka på 7:an, in me Dex mellan hoppen mot 8:an, vänster o in i tunnel. Jag flyttade mig då in i boxhörnet o tog in han över 10:an, skicka på 11:a thredle till 12, svängde Dex åt höger, o så 13. ( fick bäst sväng 13-14 när jag testade jakko på 13) thredle igen 14-15 å ut på utsidan runt 16 Dex snurr runt hiinderstödet, jag flytta åt sidan så han kom in mellan mig o hinderstödet mot 17.

    Tack Mija för att du ritat den 🙂 Ska helt klart användas fler gånger, även den spegelvända 🙂

Leave a Reply

