…å hon åt och drack, å hon drack och åt…


Det är vad jag ägnat mig allra mest åt på sistone, tror jag, att äta och dricka gott. Det började med att jag gråtandes flydde från landslagsuttagningarna och åt och drack gott hos älsklingsmoster Lena. Inte för att det var något fel på uttagningarna, tvärtom, jag som varit så skeptisk kan nu tycka att systemet kan bli riktigt bra. Uttagningarna var krävande på alla plan och det är det att tävla landslag också, tycker att lagledningen fick fram det väl. I och med att man har möjlighet att ta in “wildcards” gör det inte så mycket att uttagningssystemet gynnar visst safe:ande. Fast i large förekom faktiskt inget sådant (small och medium såg jag knappt något av) – topp fyra, och många fler, körde så det rök! Bäst med uttagningarna var nog att bästa Veronica och Femme gick och VANN hela skiten. Igår var vi ute på Adelsö och firade detta faktum. Mer mat och dryck och trevligt sällskap med andra ord. 🙂

Förra veckan var det rent hysteriskt festligt. Onsdagskvällen hade vi styrelsemöte med SAgK hemma hos Ulla. Efter mötet grillade vi och firade Raskens finska championat med bubbel. Heja Rasken! Torsdag-fredag hade vi en workshop på jobbet och torsdagskvällen spenderades på Långbro värdshus en sådan där stjärnkocks värdshus i södra Stockholm. Fint var det! På fredagskvällen hade min gamla handledare från D-kursen i etologi disputationsfest med kycklingtema i Ekhagen. Långt in på natten. 🙂 Men före disputationsfesten hann jag med en AW med Emma på Zootispuben. På lördagen klämde jag in ett riktigt kallt KM med SAgK som Rasken faktiskt vann, kvällen spenderades på föräldrarnas landställe på Fogdö där vi firade min bror och svägerskas födelsedagar.

Det kostar på att ligga på topp. Skål! 😉
/Mija

This entry was posted in Agility, Familjärt, Jobb. Bookmark the permalink.

One Response to …å hon åt och drack, å hon drack och åt…

Leave a Reply

