Agility, en intellektuell utmaning


När agility/banor/ är som bäst är det verkligen en intellektuell utmaning. Jag tror inte de som inte är insatta i den här sporten någonsin kan förstå hur mycket tanke som ligger bakom de bästa linjerna. En objektiv utvärdering av loppen är också en intellektuell utmaning – hann jag verkligen det där bytet eller var det bara för att hunden sakta in farten jag hann (eller har min hund, ve och fasa, slagit av på tempot generellt för att jag ska hinna mina manövrar)? Sprang min hund sitt allra fortaste på fartlinjerna och bromsade den tillräckligt hårt i svängarna? Om inte, hur ska vi få till det nästa gång? Nedan bjuder jag på några filmer från mina favobanor de senaste veckorna:

Rättvik 17-18 mars

Gotland 24-25 mars

Askersund 1 april

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

One Response to Agility, en intellektuell utmaning

  1. Gudrun says:

    Härliga filmer. Och – nej – folk fattar definitivt inte att agilitybanor verkligen är höjden av intellektuell utmaning. Bra att du tar upp ämnet. Hoppas att fler aktiva förare hakar på, för du har helt klart en poäng här.

Leave a Reply

