Mindfulness och hundstunder


Blev inspirerad av min kamrat Helenes blogg . Hon ber oss lista tillfällen då vi mår riktigt, riktigt bra tillsammans med våra hundar. Här är några av dem för min del:
– När jag går upp på morgonen och Rasken omedelbart går mig till mötes medans Råttan somnar om.
– När de sätter igång en vild lek på mitt kontor på jobbet.
– När Råttan skrapar på tassen mot min arm när jag knappar för mycket (enligt henne som inte förstår vad som betalar hennes mat) på datorn.
– När hundarna ger mig en ursäkt att fly vardagen för att spendera en stund i “naturen” (eller parken som man kanske snarare bör kalla grönområderna i Sthlm för).
– När de visar att de kan agility, och linjer i banan, mycket bättre än vad jag kan.
– När känslan under ett agilitylopp är att de är så mycket bättre än jag har förtjänat.
– När de fäster min uppmärksamhet på något jag aldrig någonsin hade uppmärksammat om det inte varit för dem. Typ som när någon av mina grannar flyttat på en krukväxt.
– (Faktiskt) när jag är uppe tidigt på morgonen för att åka iväg på någon hundaktivitet som jag vet att jag inte hade lyckats motivera mig till att åka på om det inte var just en hundaktivitet.
– När Rasken söker kärlek genom att nosdutta på mitt lår eller att lägga sig PÅ husse när han tränar.
– När de springer allt vad de har på en grusväg som jag aldrig hade hittat om det inte hade varit för dem.
– När de lägger sitt huvud på mitt lår och jag känner att jag älskar dem mer än jag någonsin kan beskriva.
/Mija

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Mindfulness och hundstunder

  1. Sara Persson says:

    Härligt att läsa!!

Leave a Reply

