Bästa Rasken uppflyttad med 10-10 på söket!


Igår tävlade jag och Rasken appellsök, igen. Och den här gången fungerade faktiskt utrustningen! 🙂 Och vi fick 10-10 i betyg på söket! 🙂 Så jävla härligt!

Mindre härlig var starten på tävlingen. PMet höll inte särskilt hög kvalité. Det saknades en punkt i meningen som beskrev när respektive grupp skulle samlas och jag kunde tyvärr inte läsa PM-författarens tankar rätt och kom till fel samlingstid. Efter att ha haft stora problem att hitta då det saknades en rondell i vägbeskrivningen och punkter i kordinaterna. Men värst var nog bemötandet jag fick på plats när jag vänligt påpekade den uppenbara bristen i PM, då fick jag en utskällning! 😦 Skrev då på Facebook att jag ville bli påminnd om att inte anmäla till fler brukstävlingar. Som tur var blev resten av tävlingen trevlig och tävlingsledaren, tillika budföringsmottagaren i söket var väldigt, väldigt bra. 🙂 Och det var inga problem att jag kom “för sent” för sökhundarna var tänkt att vara där 7.30 men då skulle vi bara ut i skogen och vänta tills klockan 10 så det var gott om tid ändå.

Söket gick alltså alla tiders, vilket glädjer mig mycket. 🙂 Det gjorde också platsliggning och budföring. Lydnadsprogrammet däremot gick inte så bra. Han är helt enkelt överentusiastiskt och att säga att precisionen bilr lidande är en stark underdrift.

Det var i alla fall riktigt skönt att sätta det hela. Särskilt som jag efter genomfört sök insåg att tävlingen var upplagd som agilitytävlingarna i Frövi… Det vill säga lydnaden skulle gå tidigaste klockan 14 på eftermiddagen! Problemet var att jag skulle på agilitydomarkonferens… Jag blev helt enkelt sen till den, kan man säga. Då hade det varit tungt om det inte gått bra på tävlingen…

Domarkonferensen har varit trevlig. Vilket jag nog faktiskt inte tyckt förut. Dynamiken i domargruppen är bättre nu än tidigare, tycker jag.

En bra helg har jag haft, nu igen. Middag med goda vänner i fredags, söktävling och konferens med middag igår och konferenande och, förhoppningsvis söndagsfilm idag. Life is good.

/Mija

This entry was posted in Agility, Bruks och lydnad. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

