Weekend med Team Jansson


Jag är väldigt glad att jag har ett så innehållsrikt liv. Även om det vore trevligt att vara lite utvilad någon enstaka söndagskväll. 😉 Helgen har spenderats på ras-special i Vårgårda dit vi styrde kosan i lördagskväll och tävlade lördag, lördagsmys med ❤ på lördagskvällen, lydnadstävling och dödsmässa i S:t Johannes kyrka idag. Dessutom har jag jobbat som en jävla tok.

I fredags åkte jag, Rasken, Helene och Daisy mot Ras-specialen i Vårgårda. Ras-specialen är ett mästerskap där hundar kvoteras in, efter ras, och precis som förra året hade jag lite svårt med tanken att tävla framförallt mot mina “rasfränder”. Jag har svårt att tända på just den delen. Men det är ett himla kul arrangemang. Rasbredd och variation är liksom kul, helt enkelt. 🙂

Och det var kul i år också. Bra gick det däremot inte för mig och Rasken. I första loppet, agilityklass 1-2 typ, missade vi på det vi tränat på mest på sista tiden (uppfarter, raka och distinkta stopp nedfarter, riktningskommandon). Irriterande som fan, även om vi gick nolla. Men, det som kändes himla bra var att han verkligen SPRANG faktiskt. 🙂 I andra loppet, en riktigt kul hoppklass 2-3 typ, fanns en start som helt enkelt var för svår för oss (serp på #3 och sedan bakombyte på slalom). Vi drog på oss tio fel på rivning på första hindret och slalomingången. Utan kvoteringssystemet hade det räckt till final så uselt var det ändå inte.

Som sagt, kul i år också. Och trevligt sällskap av Helene, mina rasfränder Petra och Metta och såklart en hel del annat löst agilityfolk. Som Fanny och Mari till exempel som verkar gjort det till sin sak att höja mitt självförtroende. Tack, alla!

Idag har jag och Råttan tävlat lydnad. Det var faktiskt jättekul! 🙂 Råttan fixade gruppmomenten och då insåg jag plötsligt att jag inte kört programmet på typ en månad… Jobbigt läge men bara att åk, liksom. Och det var roligt. Sämst var vittringen (nolla, fel pinne, tog den bredvid rätt pinne efter att ha letat en stund), bäst var hopp-apport och gruppmoment (10:or). Och, som sagt, att det äntligen var kul igen! 🙂

/Mija

This entry was posted in Agility, Bruks och lydnad. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

