Note to self: Kom ihåg att leta serpentiner, för i helvete


På tävlingarna i Rättvik i helgen fick jag ett par gånger hjälp av Petra att hitta eller i vart fall att våga utföra, serpentiner. Och det blev mycket bättre än utan, alla gånger. Jag insåg, för jag vet inte vilken gång i ordningen att jag måste försöka leta serpentiner mer aktivt eftersom det uppenbarligen är en svaghet i min bananalys. Så… sagt och gjort? Knappast. På gårdagens TG3-träning missade jag dem igen! Helene hittade däremot ett par serpentiner mer än jag och när jag gjorde dem gick mitt och Raskens lopp från kaos till riktigt bra. Grrr….

Hittar du serpentinerna direkt? Är det bara jag som är dum? Kolla banskissen…

En riktigt kul träning hade vi för övrigt igår med TG3-arna. Hade det varit en tävling hade Råttan vunnit, hon var den enda som nollade vid första försöket. 🙂 Dorota och Sune nollade för första gången någonsin en klass III! 🙂 Grattis!

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

6 Responses to Note to self: Kom ihåg att leta serpentiner, för i helvete

  1. creativedogs says:

    Push + serpentin på tvåan, menar du den?
    Den banan har vi också kört på träning, nollade den faktiskt snyggt med Lyn och den var riktigt rolig.

  2. Mija says:

    Njae, den hittade jag. Och det var ingen tunnelingång jag hade problem med. Men två andra serpentiner…

  3. Ingerid says:

    14-15-16 i hvert fall, men jeg har litt vanskelig for å se av banetegningen om vinklene blir som jeg tror. 13 kan bli det, om man rekker (hinner) framforbyte og dermed DOR til 12, men det gjør man kanskje ikke… Og 16-17-18 kunne vært en serpentin, hvis hunden svinger venstre over 16 (men det er jo ikke den beste veien å svinge den, såvidt jeg kan se). Nei, hvor er den siste, da tro?

  4. natvikens says:

    Varför lägga en serptentin på 6? Ett framförbyte innan förstår jag, men varför framförbyte innan 7:an? det är ju bara en kom-med-sväng?
    Karin

    • Mija says:

      För att det är svårt att inte vara i vägen, och därmed skapa en längre väg för hunden, mellan #6 och #7. Om man istället kör serp 6 och BB 7 är man ur vägen för hunden.

Leave a Reply

