Note to self – för en bra lydnadsattityd


Idag hade Råttan äntligen en bra tävlingsattityd på lydnadstävling! Så saknas bara att reparera momenten då. 😉

Tänkte att jag skulle skriva ned hur jag jobbade med belöningar, så att jag kommer ihåg det i framtiden:
– Inför tävlingen belönade jag med pipdjur och kamp i hög grad.
– På tävlingens gruppmoment hade jag kattmat som extern belöning.
– Inför programmet tränade jag med hjälp av korv.
– Efter programmet fick hon en pip-moj som jag hade i fickan.

Tror också att den schyssta attityden berodde lite på en kvick tävlingsledare som organiserat upp alltihop så att banan flöt, liksom. Det gjorde både mig och Råttan gott. Han avslutade också programmet med hopp-apport och eftersom det är vårt favvo-moment blev just det en extra rolig knorr.

/Mija

This entry was posted in Bruks och lydnad. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

