…och inte är jag perfekt som tävlande heller


Ikväll var det largehundarnas tur på Knivsta BK. Kul, som vanligt, att får köra agility! Att man aldrig tröttnar, liksom. 🙂

Råttan gjorde en bra tävling men vi har lite svårt att sätta det fullt ut skulle man kunna sammanfatta. Efter en jättebra agilityklass, snabb och felfri river hon oxern (näst sista hindret). I hoppklassen stod oxern som #2 och då ville jag undvika rivning genom att skjuta på… och hon for till grannkommun. 😉

Rasken och jag gjorde som så ofta en agilityklass där jag inte klarade alla mina uppgifter, det blir helt enkelt så mycket att tänka på för mig att jag inte klarar av allt och dessutom missar jag gärna något på banvandringen. Gah. 10 fel (rivningar) blev resultatet. En rivning var mitt fel (sent bakombyte) och en får Rasken ta på sig även om jag utmanade honom lite, vet att han har svårt för just den vinkel till hopp. Men vi har ju vårt SM-kval så jag tänkte att jag lär väl testa…

Hoppklassen med Rasken var riktigt obehaglig. Det var en lång fartlinje in i ett slalom i hal nedförsbacke. Och Rasken klarade nog inte att bromsa för han ramlade bokstavligen omkull! Han räddade jättefint och kom vidare utan fel men jag satte hjärtat i halsgropen och fixade inte resten.

Så där ser våra mindre lyckade tävlingar ofta ut – jag missar något, ibland redan på banvandringen, i agilityklass och Rasken gör någon helt oväntad miss i hoppklass. Jag vet inte vad som är värst, normalt sett, men idag är jag glad att han klarade den där kraschen utan att göra ordentligt illa sig.

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

4 Responses to …och inte är jag perfekt som tävlande heller

  1. Petra says:

    Det såg lite läskigt ut med vurpan men imponerande att han fixade slalomen utan fel!

  2. Förutom de två lååånga bandysvängarna såg Råttan kanonfin och tight ut på många ställen. Kul att se att hundar utvecklas även när de blir äldre.

Leave a Reply

