Jonas Erlandsson lämnar agilitygruppen


Ännu en till en början optimistisk och engagerad sammankallande i SBKs agilitygrupp har kastat in handduken.

– Jag orkar inte slåss mot alla Goliats i SBK, uttrycker Jonas på Facebook.

Inte ens ett år orkade vår senaste ordförande innan frustrationen blev för stor.

När ska förbundsstyrelsen inse att överkörningarna av agilitysporten inte är en hållbar väg att gå?

Vi börjar bli många nu, vi som bevittnat hur illa det egentligen står till.

/Mija

This entry was posted in Agility, Föreningsliv. Bookmark the permalink.

2 Responses to Jonas Erlandsson lämnar agilitygruppen

  1. Mette says:

    Det kommer de aldrig inse för troligen tycker de inte att de gör det. Bättre att lämna skeppet tycker jag…

    • Mija says:

      Absolut, Mette. Men det lättaste sättet att lyckas lämna skeppet vore att de helt enkelt släppte oss fria. Så jag hoppas lite…

      Men jag är ju knappast någon inbiten optimist så tillsvidare jobbar jag på alla andra vägar.

Leave a Reply

