Vems jävla fel är det att jag och Rasken inte nollat, på fyrjulingen, ännu?


Jag har tänkt en del på det där efter att även dagens resultatchanser gick upp i rök efter “små” men avgörande misstag. Vems fel är det egentligen? Kan man skylla på domaren? Lite lågt kanske. Tävlingsledaren? Lite långsökt. Vädret? Lika för alla. Otur? Inte sex lopp i rad kanske. Så vems jävla fel är det?

Tillslut kom jag på det! Det är den där jävla materialarns fel. För fan vad det har gått snett med materialet. Först var det GPSen i bilen som hade hakat upp sig. Inte för att vi behövde någon GPS egentligen för att hitta till Skutskärs BK, trodde vi. Det fanns ju vägbeskrivning. Men materialarn hade nog inte lyckats skriva ut rätt vägbeskrivning heller för där stod det att man skulle svänga vid Hydro och någon Hydro-mack har tydligen inte funnits här på flera år…

Sedan var det ju det där när Volvo-kräket skulle parkeras och jag var stressad och parkeringsnissarna inte kunde bestämma vart och banvandringen pågick… Då när jag skulle ställa mig vid sidan av vägen liksom gled bilen ned på rullstenen mot diket. Materialarn har helt enkelt skaffat oss en för klumpig bil för ändamålet!

Och så var det ju MP3n som försvann i samband med SM. Fick en ny av James, med hans instrumentala rocklåtar på… Materialarn hade nog inte rekat tillräckligt för de jävla låtarna gick inte att banvandra till utan att få en sprängande huvudvärk. Fick byta till mobilen där jag har lite Offspring, men även där har materialarn misslyckats för knapplåset är liksom touchscreen på den himlans telefonen! Så det går upp hela tiden om man inte håller fanskapet i handen under banvandringen!

Tältet var trasigt också när jag packade upp det på torsdagsmorgonen i Skutskär. En reva i taket som materialarn inte uppmärksammat i Norge. Som tur är för materialarn fanns tältlagning i påsen.

I morse när jag kom till tävlingsplatsen hade materialarn glömt Raskens tygbur, som han använder som “hundkoja”, i stugan på Rullsand. Dessutom kunde materialarn fixat några anständiga agilitykläder till den olidliga hettan. Så man slapp skämmas liksom.

Om jag verkligen haft en materialare hade denne fått sparken omedelbums.

/Mija

ps. Råttan nollade minsann hoppklassen idag också! Hon låter hälsa att med den andra jycken är det solklart vad som är brister – det är hundmaterialet det är fel på!

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

6 Responses to Vems jävla fel är det att jag och Rasken inte nollat, på fyrjulingen, ännu?

  1. Viktoria says:

    Om det funnits en gilla-knapp hade jag tryckt på den nu 😉
    fast å andra sidan kanske man skulle trycka på ogilla knappen gällande allt materialfel :/
    Nåja tror säkert marginalerna är på dina sida snart
    Lycka till!

    Mvh
    Viktoria

  2. Linda says:

    Kul!!!!

  3. Gudrun says:

    Härligt inlägg! Kul! Men… du har aldrig tänkt tanken att felet kan vara Gregs??? Bara en tanke, liksom;-)
    Kram, ses imorgon:-)

  4. Om du hade haft en materialare och givit denne sparken så hade läget nu varit status quo. Status Quo är dessutom bra att banvandra till 🙂

  5. Härligt när ny teknik leder till att listan på bortförklaringar vid uteblivna framgångar kan fyllas på.

Leave a Reply

