Nu vilar vi oss i form


Har kört intensivt de senaste två dagarna. Banträning på kvällarna, passande nog hoppklass, med båda djuren. Råttan och jag har kört ihop oss igen känns det som. Med Rasken blir det gärna något pyttelitet fel i första försöket. 😦 Det är bara att konstatera – det är svårt, men inte omöjligt, för oss att sätta en hoppklass III. Vilket bara betyder att jag inte bör hänga mig själv om vi inte sätter den där hoppklassen sent på lördag eftermiddag. Men det är fullt möjligt att vi gör det.

På dagarna har jag och Rasken kört ett kortpass med hoppteknik, hoppkombinationer, belöna in-arm och annat småfix.

Ikväll, på SM-träningen, körde vi denna hopptrea av Kenth Svartberg (som dömer i helgen).

Rasken gick jättebra men han såg nog inte hinder 3 på grund av att jag stod vid stödet. Andra gången stod jag, på inrådan av Malin och Ullis, längre in och då gick det kanon! Men det är ju just det där – att det alltid är någon liten detalj jag inte sätter i hopptreorna.

Men, men… det mesta jag ska sätta i helgen är ju som tur är klass II. 😉 För både Råttan och Rasken ska nämligen tävla i lag. Råttan såklart i det lag vi kvalat med – RLH (run like hell). Rasken ska hoppa in i Perfect Precept.

Det är ju såklart asnervöst med lag. Man vill ju verkligen inte sabba för laget liksom. Och lite extra nervöst att vara inhoppare. Men samtidigt känner jag mig rätt så trygg med den uppgiften. Jag vet att jag kan och jag har gjort det bra förr. Inte för att man får leva på gamla meriter men, ni vet.

Nu har jag i varje fall gjort vad jag har kunnat. Så nu vilar vi oss i form. Med sömn och låååååååånga skogspromenader. Bara vara som vanligt, med andra ord. Fast utan träning så att vi har massor av energi i helgen. Den enda skillnaden kommer att vara att vi undviker att gå ut och gå här i Solna. För vi vill inte falla på misstagsdoping. Sannolikheten att Råttan äter en chokladbit är nämligen precis densamma som sannolikheten att det finns en sådan på marken i närheten av henne.

Ska bli kul att tävla SM i helgen. Det här är så typiskt mig. Långt inför en viktig tävling har jag ångest över allt vi borde lära oss. Och när det närmar sig tycker jag bara att det ska bli sååååååå kul att få tävla agility igen (för det var ju jättelänge sedan sist 😉 ). Och när banan väl är den så är det ju liksom bara att lösa den så bra som möjligt. Och det är ju DET som är så jävla kul. Enda skillnaden är väl att på SM kan man kanske vara lite mer taktisk och inte vara så jävla mycket perfektionist att helheten förloras som jag tenderar att bli…

WTF – vi är ganska redo faktiskt. Förbannat kul blir det med SM i helgen!

/Mija

This entry was posted in Agility, Mål och planer. Bookmark the permalink.

2 Responses to Nu vilar vi oss i form

  1. Tjoho! Kör så det ryker!

  2. …och lycka till såklart…

Leave a Reply

