Trött hjälte


Rasken och jag åkte hem efter första klassen i Bro-Håbo idag. Det var ingen katastrof, men han rev ett hinder lite onödig och liksom snubblade på första plankan på långhoppet. Han kändes helt enkelt vääääääääääääldigt trött. Och tacka fan för det. Kurs tor-fre och tävling lör i extrem hetta. Sedan hade vi championatkalas här igår. Med en himla massa söta tikar och så Max och Buffy. Och Råttan löper fortfarande. Och söta Shejpa sov över. Livet är inte lätt. 😉

Championatfesten var grymt kul tyckte jag, tack till er som kom! 🙂

Jag ska inte sticka under stol med att jag är grymt nervös inför SM med Rasken. Och jag är inte van att vara nervös. Jag är van att ha en plan att följa. Men jag tycker helt enkelt inte att vi är där vi borde vara i hoppklass III. Den mentala inställning jag tror passar oss är att jag tänker att jag ska göra som vanligt och visa upp vad han kan, liksom. Vilket inte helt fungerar i hoppklass III för vi kan faktiskt inte riktigt tillräckligt bra. Och det finns en mängd “småfix” jag skulle vilja göra. Men det är bara att inse – hundstackarn är slutkörd och måste få vila.

Så planen är att låta honom göra det till imorgon kväll då vi har KM för SAgK. Sedan kör vi på med hoppkombinationer och banträning tisdag och onsdag. Och sedan är det bara att vila sig i form… och hoppas på lite tur med banläggningen i den individuella hoppbanan.

/Mija

This entry was posted in Agility, Mål och planer. Bookmark the permalink.

4 Responses to Trött hjälte

  1. Mette says:

    Håller inte med, både du och Rasken är väldigt duktiga och utan tvekan klass 3 ekipage. Dessutom förtjänar Rasken att du tror på ER… 😉

  2. Anna & Juni says:

    Vi kommer och hejar på er på SM!

  3. Gudrun says:

    Gillar din insikt om att Rasken måste få vila. Rätt ocn sunt tänk, tycker jag. Hundar måste få vara hundar också. Lycka till på SM – om allt sitter, så kan det bli en riktigt bra placering för dig och Rasken!

Leave a Reply

