Tävlingarna i Nordmaling avslutades på pallen


Jag får ju erkänna att jag inte var helt jävla nöjd när jag hade gått upp i ottan för att komma till tävlingen i Nordmaling, fick startnummer fyra och inte förrän fyrtio minuter efter utsatt banvandringstid kom till start… Men annars var det helt ok i Nordmaling den här gången. Ingenting emot känslan i Umeå men ändå rätt så soft.

Första dagen hade Ninnie och Carina lyckats med jättekul banor. Ninnies agilitybana bjöd på riktiga gregish-utmaningar och var jättekul att köra (trots att jag diskade mig). Carinas hoppbana lyckades jag dra på oss en vägra på (fan!) men den var riktigt intressant att se. Ett sådant där vägval som man skulle vilja analysera på hundratals hundar.

Sista dagen tror jag det var Timo som gjorde båda banorna. De var sannerligen utmanande. På hoppbanan inleddes det hela med en push-serp och jag var pinsamt ur timing. Gah. (Disk på hinder två…) Agilityklassen innehöll fyra threadles och två push-serp! Och vi satte dem! =o) Tyvärr fanns där två balansbommar också så tiden var inte lysande. Men vi kom trea och avslutade norrlandstrippen på pallen.

/Mija
ps. Malin och Collin tog äntligen sitt agilitychampionat (stort grattis!) och bjöd på värsting championatpartyt sista kvällen! Jo och Rally kvalade till SM! Eva Marie och Ozz tog äntligen en jävla pinne och fick debutera i hopp 3 på nationaldagen!

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

One Response to Tävlingarna i Nordmaling avslutades på pallen

Leave a Reply

