Det finns stunder i livet som man alltid har kvar


Jag vet inte om jag är normal men jag har verkligen stunder som jag spar på. En sådan, helt oväntad, var när jag och James förlovade oss i tisdags. Det hela inleddes väldigt oromantiskt, i ett resonemang, men till slut var det faktiskt riktigt romantiskt. Tro det eller ej. På vårt sätt, så klart.

Den första stund jag kommer ihåg att jag sparat på inträffade någon gång på mellanstadiet. Vi hade sådana där buskar, utanför radhuset i Kista, där vi bodde som det kommer vita frukter (?) på som “smäller” om man trampar på dem. Jag drog i dessa och i blommorna och tänkte: “Det här ögonblicket ska jag alltid minnas.” Det är bara det jag kommer ihåg, att jag skulle minnas det, att jag drog i buskar och blommor och att jag var glad.

Jag har haft ett par sådana där stunder i agilityn på senare tid också. Med Rasken hände DET i Umeå första dagen. Han bara axade över balansen liksom! Jag fick som en chock när han bara drog… Jag var tvungen att stanna upp ett ögonblick och njuta. Det kunde ha kostat oss segern, men nu räddade vi hem den också, som tur var.

En annan höjdare var Råttan på träningen i tisdag. En helt vanlig träning. Råttan, 10 år. Plötsligt springer hon “på väggen” i tunneln. Jag ser det när jag skickar in henne, hur hon springer i nittio graders vinkel.

Det är gött att leva.

Särskilt som nu, när man ska gå dag två i offensiv handling för Mette Björne imorgon. Nu är jag trött, efter en underbar första kursdag följt av att jag dömde DPAC på Sthlms HU på kvällen.

God natt!
/Mija

This entry was posted in Agility, Familjärt. Bookmark the permalink.

5 Responses to Det finns stunder i livet som man alltid har kvar

  1. Carro says:

    Härligt Mija!!

  2. Anna & Juni says:

    Härligt att läsa! O grattis till förlovningen 🙂

  3. Gudrun says:

    Grattis till förlovningen! Och håller med dig – det finns stunder i livet som man alltid har kvar. Det är viktiga stunder som man ska vårda ömt i minnet och komma tillbaka till gång efter gång. Önskar dig och James all lycka tillsammans:-)

  4. Haha vad jag skrattade åt att Råttan sprang på väggen i tunneln. Ålder verkar inte stoppa alla nya ideer hos Roscanailles P-hundar : D. Grattis till förlovningen

Leave a Reply

