När Råttjäveln kraschade ett grillparty


– Hej, det är från polisens ledningscentral, du behöver inte vara orolig, det är ingen fara, vi bara undrar om du har en hund?

Jag: – JA, VART ÄR HON NÅGONSTAAAAAAAAAAANS! (Tänker: vaddå ingen fara, är du inte riktigt klok?)

Polisen: – Det ringde ett par personer och sa att de hittat henne bakom Västra Skogens tunnelbanestation men de hade tyvärr inte tid att vänta.

???????????????

En timme tidigare hade jag varit på vår helt vanliga runda som bland annat passerar Ingentingskogen. Där försvann plötsligt Råttan. Irritationen övergick i panik och tillslut visste jag varken av eller till. Jag och Rasken gick hem, jag hoppades att Råttan hade gjort det samma, men det hade hon inte. Så kom det där samtalet från polisen. Jag ringde James som var på väg hem från jobbet och han gick av i Västra skogen för att leta efter instruktionerna från polisen. Jag gick hemifrån ditåt. Men ingen Råtta…

Så ringde polisen igen! En man hade ringt till dem och Råttan var på deras grillfest! Efter många, långa och krångliga instruktioner från polisen hittade jag tillslut grillfesten, och Råttan. Som hälsade snabbt på mig innan hon minglade vidare… Hon hade dresserat dem väl i matning och kliande. De undrade om det var dingo i henne, påpekade att hon verkade rätt så självständig och undrade om hon varit borta länge, eftersom hon var så hungrig. Om jag förstod saken rätt hade hon ätit en stor mängd chips, kakor och kött. De tyckte det verkade som ett bra sätt att hålla henne kvar.

Råttan var i varje fall välkommen tillbaka till festen. Hon hade varit snäll och vänlig mot alla, inklusive förbipasserande småhundar vilket sällskapet tyckte var fascinerande av dingon.

/Mija

This entry was posted in Diverse hunderi. Bookmark the permalink.

10 Responses to När Råttjäveln kraschade ett grillparty

  1. Monika says:

    Sorry, jag förstår din oro MEN F… VA RART!!!

  2. Tina says:

    Shit vad rädd jag skulle varit!!!
    Men… den här rymningen fick ju ett jätteglatt slut ändå :0)

  3. Helene says:

    Undrar vad hon gjorde innan hon gick på party?

  4. Anna & Juni says:

    Amen råttan då!!!!

  5. Anna med Torsten says:

    Å herre Gud! Var får hon allt ifrån?:) Skönt att det gick bra.

  6. Åsa says:

    Så här i efterhand kan man ju bara le åt det lilla livet. Skönt att hon är hemma igen. För du tog väl med henne hem från partyt? ;o)

  7. Moa says:

    Ne men gud va gulligt, skulle vart skiträdd men när man hör det så låter det ju rätt så sött=)

  8. Gunvor says:

    Ha,ha jag vet hur det känns. Hon behövde inte åka polisbil hem i alla fall. Det måste vara Kasta som nedärvt detta otroligt starka matluktsinnesmarthittamatkonsten!!

  9. Gunvor says:

    Hon stack från mig. Jag och Kasta fortsatte vår promenad men inte såg vi till Yatzi. Eftersom det var valborg så fanns många människor ute. Några tjejer hade försökt locka på henne men se då kom hon inte. Polisen fanns i området tjejerna sa att Yatzi var på fältet. Jag vet ju vad hon sysslade med… Fick som du ett samtal om jag saknade en hund? Ja sa jag och beskrev henne, bra sa dom då kommer vi om 2 minuter! Bara att möta upp på baksidan. Dom hade inte haft några problem att få tag på henne. Dom sa att hon var jättetrevlig…Hon satt så fint i baksätet;)

Leave a Reply

