Det var den lydnadskarriären…


Det är tungt just nu. Råttan och jag skulle ha tävlat lydnad både igår och idag. Men det blev nästan inget av med det. För hon lade sig på sittandet! En gång är ingen gång och igår trodde jag faktiskt det var ett olycksfall i arbetet. Jag hade varit på klubben länge och tränat innan, det var varmt och vi har normalt inga problem med sittande. Så jag tränade en kortis idag och så körde vi igen. Och det var kört igen.

Det känns verkligen som droppen, faktiskt. Vi har haft problem med alla moment (tror jag) men faktiskt inte med sittandet. Enda gången jag kan minnas att det varit problem var på Väsby för något år sedan då hon lade sig. Då visade det sig att hon dragit loss en klo och det var blod överallt… Så det var inte så konstigt.

Fan, fan, fan…

Men, som Suzy sa, det är ju trevligt med lydnadstävlingar. Suzy passade också på att föreslå att vi skulle träna och att påminna mig om att jag när jag började vår elitkarriär hävdade att lydnadsmänniskor är tråkiga. Jag typ sa det till dem också. Suzy hintade något om att det kan ha blivit självuppfyllande. Poäng.

Visst. Lydnadsfolk är helt ok. Och lydnadstävlingar också. Det är bara det att jag hoppas lite varje gång att just den här ska vara den sista tävlingen.

/Mija

This entry was posted in Bruks och lydnad. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

