Noga!


Jag hade förberett mig rätt så bra inför helgen landslagsuttagningar, tyckte jag. Jag var på platsen, Nils Holgersson hallen, redan i påskas och gjorde bra ifrån mig. Började analysera loppen därifrån lite i måndags. På tisdagen var det banträning med TG3, med bord och allt! Onsdagskvällen spenderade vi i Kungsör för inomhusträning.

På torsdagen var det KM på So-Su. Ett genom-jättetrevligt arrangemang! Jag lyckades sätta fyra nollor och Rasken blev klubbmästare med Råttan på andra plats.

Igår anlände jag, Helene, Rasken och Daisy till Ystad i god tid. Ystad är nog min favvo-plats i Skåne ännu så länge. Värsta Wallanderkänslan att vandra längs sandstränderna!

Jag har med andra ord inget att skylla på och ändå vill det sig inte. Jag har liksom inte rätta knycken. Eller, snarare, jag har svårt att hitta rätt känsla.

I första loppet tyckte jag att jag var rätt perfekt faktiskt. Laddad, fokuserad, på och med massor av vilja. Det blev alldeles för mycket för Rasken. För mycket acceleration och för mycket broms. Den där känslan, som jag eftersträvar, funkar inte med honom helt enkelt.

Det är rätt jobbigt, för man (jag) vill ju gärna ha det lite “blod, svett och tårar” liksom.

Men det som funkar med Rasken är snarare att ta det lite piano. Att låta honom ta plats. Att bara göra det man ska och låta honom visa vad han går för, liksom.

Själv ska jag nog bara tänka på att vara noga. Absolut inte på, skärpt eller laddad på gränsen till uppjagad. Och springa ska jag definitivt inte göra i onödan (men gärna när det behövs).

I andra loppet, ett agilitylopp, var jag just så. Värsta känslan! Tills det var fem hinder kvar. Då tappar jag vägen! Så JÄVLA surt. Jag tänkte inga vackra tankar om mig själv efter detta vill jag lova.

Sista loppet körde vi ur på ren agility, liksom. En svårighet som blev lite, lite, för svår. Men inte omöjlig. Nästa gång sitter det.

Imorgon är en ny dag. Noga. Låt Rasken driva på. Och tänk på att husse sagt att han ska kolla på livesändningen.

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

5 Responses to Noga!

  1. Tina says:

    Näe, faen vad nedrigt…

  2. Anna & Juni says:

    Fasen också, hoppas det gått bra idag!

    • Mija says:

      På söndagen hade jag rätt känsla i varje fall och jag körde liksom bra agility. I de två första banorna åkte vi dock dit på agilitysvårigheter. Bara att öva mer, oftare och hårdare!

      I sista banan satte vi äntligen en hjälplig nolla. Skönt även om det var för sent då. 😉

  3. Anja says:

    Såg en av era banor. Den var iaf helt jättebra nästan ända till slutet, såg ut som om du inte kom ihåg vart du skulle el.dyl så Rasken tog det hopp han såg. Synd, för det var verkligen snyggt fram till dess!

    • Mija says:

      Ja. Det var efter det jag tänkte dränka mig i den närliggande dammen. 😉 Jag tappade bort mig. Fy fan. Tack för beröm. 🙂

Leave a Reply

