Egentligen är jag inte ambivalent


Det är säkert. Jag har egentligen inte svårt att bestämma mig och känslan inför besluten är de samma även om jag modifierat slutsatserna lite.

Så här blir det: Jag kommer att tävla bruks/lydnad och ha mitt A-medlemskap i So-Su. Jag kommer dock att fortsätta tävla agility för Stockholmsavdelningen. Främsta anledningen till det senare är att jag helt enkelt inte förstod symbolvärdet i det för andra i min agility-närhet och jag menade aldrig att såra någon av eldsjälarna eller någon av mina träningskompisar inom agilityn på Stockholmsavdelningen.

Det som gjorde att jag liksom inte orkade längre var alltså att man har en kursplan för agilitykurser, som förknippas med mitt namn, som man inte följer, på hemsidan. Jag har bönat och bett om att den ska plockas bort när den inte följs, men den är kvar.

Det positiva som kommit av att jag reagerade starkare nu, när jag bad styrelsen plocka bort kursplanen för tredje gången, är att andra agilityinstruktörer fått upp ögonen för problemet. Som en av dem sa:

– Jag trodde nog du var lite paranoid, Mija. Det är ju så självklart att den ska plockas bort när den inte följs.

Slutsatsen är i varje fall att en majoritet av agilityinstruktörerna nu tydligt tar ställning för samma sak som jag. Och det är lättare när man inte är ensam.

Särskilt när man som jag utsätts för mobbning. För så blev det så klart den här gången också. Häng med nu.

Jag kritiserar att det ligger en kursplan på hemsidan som inte följs och att styrelsen på något sätt verkar stödja att den inte följs utan att förankra detta bland oss agilityinstruktörer. Jag säger på vårmötet att bristen på kvalité i kurssystemet liksom dålig (falsk) marknadsföring kan vara en anledning till att vi för första gången någonsin (vad jag kan minnas) inte fyller agilitykurserna.

Det är allt.

Vad händer? Jo, ett par instruktörer som inte följer kursplanen avgår ur styrelsen för att de blivit smutskastade som instruktörer!!!!!!!???? Och detta skulle ha något med mig att göra!!!!!!!!!!!???????????????

På vårmötet satt en av styrelseimitatörerna från 2010 och tjatade om att jag var taskig mot dessa instruktörer. Så källan till lögnerna om att jag skulle ha smutskastat någon instruktör är inte svår att räkna ut.

Det är såklart tråkigt ändå. Jag utses återigen till syndabock baserat på en jävla lögn. Men det är ju så mobbning funkar, jag borde ha lärt mig det nu.

Whatever. Stockholmsavdelningen är ändå på väg rakt ned i graven på grund av styrelsen 2010s tömning av kassaskrinen.

Men det var ju kul så länge det varade.

/Mija

This entry was posted in Föreningsliv. Bookmark the permalink.

5 Responses to Egentligen är jag inte ambivalent

  1. Alba says:

    helt otroligt…

  2. Tina says:

    Men jag tror inte mina ögon!!!
    Detta är ju helt … jaa jag hittar inte nå’t bra ord känner jag… åt helvete är väl det bästa jag kan komma på just nu tror jag.

    Vad är det med människor – hur svårt kan det vara att ändra/ta bort kursplanen från hemsidan? Ett litet knapptryck bara!
    Vilken j-la sandlåda.

    • Mija says:

      Alltså, webmastern har inga problem att ta bort den. Det är beslutet som saknas. Och något beslut behövs inte nu tycker man, för det blir ändå inga fler kurser. (Fast två pågår just nu, faktiskt.)

      Grejen är att mina motståndare i frågan inte tycker att det är någon stor sak liksom. Men med tanke på vilken JÄTTEgrej det är för vissa av oss kunde man ju vara lite schysst och ta bort den, kan man tycka.

      • Alba says:

        men om det inte spelar någon roll för dom egentligen är det ju bara att ta bort den, ska väl inte ens bli en diskussion, då det uppenbarligen spelar roll för någon annan (Dig) som dessutom varit tydlig och uttryckt det.. ibland är det sådan lågstadienivå på konflikter, den redan nämna sandlådan…

      • Mija says:

        Jag håller givetvis med. Och jag kan inte för mitt liv förstå varför den inte är borta.

        Men det är den inte. Och det enda svar jag fått är att det “saknar reell mening”.

        Det är naturligtvis ett sårande svar att få. När jag säger – det här är jätteviktigt för mig så får jag till svar att det är så oviktigt att man inte ens orkar be webmastern ta bort den…

        Jag har svårt att förstå varför den inte tas bort faktiskt. Känns ju lite som att man vill ha konflikt kanske? Och så går jag rakt i fällan?

Leave a Reply

