Nu lämnar råttorna skeppet


Jag har tagit, det ganska tunga, beslutet att inte längre representera Stockholmsavdelningen genom att tävla för klubben.

För mig är agilityutbildning viktigt. Agilityutbildning är visserligen inte lika viktigt för världen som att Usama bin Ladin är död men i den lyx som min hobby utgör för mig är agilityutbildning den viktigaste frågan. Lyxen i att ha en hobby är just att få anse att den är viktig – för att man älskar den.

I både stort och smått är demokrati viktigt för mig.

Sammanfattningsvis klarar jag inte av att representera en klubb som säljer kurser under falsk flagg. Vidare påstår man sig följa en kursplan som förknippas starkt med mitt namn (visserligen lite felaktigt men det kvittar ju) – men man gör inte det.

Jag har tre gånger kontaktat förra och nuvarande styrelsen (i höstas, när nuvarande styrelse tillsattes och nu nyligen) och bett att kursplanen skall tas bort från hemsidan då den inte följs. Kursplanen är fortfarande kvar.

Tidigare har förändringar av kursplanen alltid beslutats gemensamt av agilityinstruktörerna men denna gång har de flesta av oss körts över.

Obs! Jag har inget emot agility som aktivering eller kurser som anordnas främst för att tjäna pengar till klubben (som ligger sjukt illa till). Jag bara säger att man ska ta utbildning på allvar och sälja saker under sitt rätta namn.

Jag känner mig helt enkelt otroligt kränkt och kan inte längre gilla läget. Jag kan inte stå för det där och jag såg ingen annan lösning än att byta klubb att tävla för. Numera tävlar jag för So-Su.

Hoppas därmed att det inte råder några oklarheter om att jag inte längre har något med agilitykurserna på Stockholmsavdelningen att göra.

Vänligen Mija Jansson

This entry was posted in Föreningsliv. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

