“Valparna” fem år!


Idag fyller Gnagets-valparna fem år, och det är ju omöjligt att inte bli lite nostalgisk.

Men sedan, när man tänker efter, kommer man ju ihåg hur still de var. Not. Jag kämpade i veckor för att få till bilder med allihop på:

Det har ju gått bra i alla fall, tack och lov. Först och främst – alla lever ett gott liv. Och som husse uttrycker det – vi har inte fått tillbaka någon.

Dessutom har jag förbannat bra valpköpare. Tack för att ni tar så väl hand om dem och dessutom meriterar dem!

Kullöversikt
Gnagets Explosiva Lira
“Lira”
Skumpa
“Skumpa”
Raske Raket
“Rasken”
Guldregn
“Nemi”
Kön Tik Tik Hane Tik
Färg Chokladbrun Chokladbrun Chokladbrun Chokladbrun
Höfter

A

B A B
Armbågar UA UA UA UA
Knän UA UA UA UA
MH Genomfört Genomfört Genomfört Genomfört
Korning MT – gk, 389p KORAD, 449p MT – gk,
305p
 
Agility SAg(hopp)Ch,  SAgCh, CACIAG Ag1, pinne & Ho1, pinne

    SAgCh,      1 Hoppcert

Ag1, pinnar & Ho2,
pinnar
Bruks Uppfl. till Lkl Uppfl. till Elit (Spår+Sök)    
Lydnad LP1, LP2, LP3, SLCh,  SM-deltagare LP 2   1:a Lyd.kl. 2
Utställning  JUNKL
– 1 kv 1 kk, HP 
BKL – 2 kk CK

 UKL – 1 kv     1 kk, HP UKL – 2 kv
Övrigt     Gk Delprov 1 räddning Allergi

I veckan fick jag i present fler mus-örhängen av valpköpare Petra. Tack! Så nu har jag fyra möss i öronen. Känns helt rätt:

Den första bilden föreställer tikarna i den ordningen de kom ut: Lira, Skumpa och Nemi. I höger öra har jag Rasken. 😉 Vet ni vad husse sa när jag berättade om denna symbolik? – Någonstans får man dra gränsen.

Puss på alla valparna idag!

/Mija

This entry was posted in Familjärt. Bookmark the permalink.

4 Responses to “Valparna” fem år!

  1. Petra says:

    Grattis alla fina syskon! Helt otroligt vad tiden gått fort… men när jag tänker tillbaka är det väl för att jag har så otroligt roligt med min häftiga, mysiga, galna lilla bruna räserråtta! Tack Mija! 😀

  2. Gunvor says:

    Ja tänk vad fort tiden går! Grattis alla fyra Gnagare!

  3. Jo says:

    Grattis till mössen! Med tanke på hur “trevligt” det var att gå in i den valphagen så känns det mer än logiskt att de skulle hänga i öronen på sin uppfödare även som vuxna 🙂

  4. Anna & Juni says:

    GRATTIS fina 5-åringarna!

Leave a Reply

