Årsmötestider


Det var årsmöte ikväll igen. Denna gång för Solna agilityklubb. Och det var bara roligt! Nästan. Allt kunde såklart gjorts bättre. Men jag tror man kan säga att vi hade trevligt i alla fall. Ost och kex och CocaCola fanns där också. Och mineralvatten. Och massor av annat tilltugg och drickbart som jag inte smakade.

Det är uppenbart att SAgK går en ljus framtid till mötes. Mycket är ännu så länge oskrivet men med den vilja, entusiasm, energi och engagemang som finns hos medlemmarna kan det bara absolut inte gå fel.

En ny styrelse valdes med undertecknad som ordförande. Jag vill och vågar men lite läskigt känns det att leda en så ny verksamhet. Inte helt lätt. Men väldigt roligt.

Många SBK-klubbar hade årsmöte igår och Stockholmsavdelningens ligger i lä i diskussionerna på Facebook. De största skrällarna (utan inbördes ordning):

– Nybro BK: fullständigt kaos, kupp och styrelsen beviljas av tvivelaktiga skäl inte ansvarsfrihet. Alltihop verkar ha börjat med avundsjuka gentemot den/de sektorer som haft gott om pengar (läs agilitysektorn).

– Gagnef-Floda BK: alla verksamheter kan samsas där!

Stockholmsavdelningen ligger i lä med andra ord. Från vårt årsmöte diskuteras egentligen bara förtjänsttecknen. Både de som delades ut och de som inte gjorde det.

Vi kanske borde börja med förtjänst-tecken i SAgK?

/Mija

ps. HW – Jag skojade såklart bara vad gäller förtjänst-tecknen.

This entry was posted in Agility, Föreningsliv. Bookmark the permalink.

7 Responses to Årsmötestider

  1. Var verkligen ett mycket trevligt årsmöte igår på SAgK
    Mer sånna årsmöten åt folket 🙂

  2. Cornelia Ekbom says:

    Har precis följt upp vad som hänt på årsmötet vid Nybro Brukshundklubb, läs denna blogg, det är så man kippar efter andan:
    http://www.henricrosvall.se/blog.php?itemID=372
    Där beskriv av mötessekreteraren vad som hände på årsmötet.
    Man undrar vad lydnad & bruks egentligen har emot agility?
    Kanske är det bara ren skär avundsjuka. Frågan är hur dom som håller på med agility på denna klubba ska agera. Gå ur klubben är min rekommendation.
    Cornelia E.

    • En NBK-medlem says:

      Man ska inte tro på allt man läser… Det rekommenderade länken ovan speglar tyvärr inte helt korrekt vad som skedde på NBK:S årsmöte. Det har varit stormar inom den här klubben länge och det beror delvis på den gamla sittande styrelsen. Tror inte det är en merit att sitta i en och samma styrelse med samma medlemmar i för många år, det behövs nytt blod hela tiden!

      För att se en annan sida av saken läs på http://racerflatten.bloggplatsen.se/2011/02/10/4580127-konspiration/

  3. Mija says:

    Tack, det är alltid bra att få se olika sidor av saken. Egentligen brukar jag ta bort alla anonyma inlägg på min blogg men på grund av länken gör jag ett undantag.

    Med tanke på att jag är med i en BK-klubb vars styrelse bränt 100 000 SEK i livkvida medel på ett år, men som beviljades ansvarsfrihet eftersom de faktiskt bara bränt pengarna – inte förskingrat dem, har jag faktiskt lite svårt att förstå varför Nybro BK:s styrelse nekades ansvarsfrihet. Men jag antar att jag saknar en pusselbit.

  4. Cornelia Ekbom says:

    Gå gärna in och läs på racerflatten tror dom allra flesta kommer få ett tydligt svar där.
    Besök gärna också: http://www.henricrosvall.se/blog.php?itemID=372

    Varför undrar Ni varför det saknas så mycket män på klubbarna, och även inom agilityn? Ställ Er frågan. Vi kanske inte vill ha män i närheten?!
    Vi kanske stöter bort dem med allt för mycket tjafs?
    Många föreningar brottas idag med svikande medlemsantal. I hundsport saknar vi männen! I Nybro BK har en del av “männen” valt att gå koppel till sina nya mattar, men det är en annan femma. Ta en stund till eftertanke. Nästan alla hundklubbar/föreningar ställs inför samma bekymmer. Hur få mer män till klubbarna och bli aktiva? Kicka gärna ut mig från detta forum, jag är ingen tjej och heter inte Cornelia (hade jag varit tjej hade jag gärna haft det namnet).
    Men jag är en man, och agilitytokig!
    Kom igen nu, med repliker, frågor, svar kan man väl inte räkna med?
    “Nickname” Johnny The Walker
    Tusan också,
    alla vet ju vem jag är ändå, fast jag gillar JWRL
    See yahh
    Jens
    undrar vem tusan Cornelia egentligen är?

    • Mija says:

      Fast jag vet inte om detta har med manligt/kvinnligt att göra.

      På vår BK har vi många män inom agilityn, en del av dem intrigerar rätt så bra.

      Själv har jag aldrig haft någon särskilt kvinnlig approach vilket säkert bidragit till att jag blir mobbad av brukskärringar.

      Men att kvinnorna skulle skrämma bort männen med för mycket tjafs? Vad är “tjafset” menar du? När något är fel måste man väl reagera. Ingenting skulle gå framåt här i världen om folk bara stod och såg på när saker gick åt helvete eller bara inte fungerade.

Leave a Reply

