Regnskog med apor


Som jag tidigare nämnt var det verkligen en barndomsdröm som gick i uppfyllelse för mig när jag fick tillfälle att besöka en regnskog. Första gången jag var ute i skogen var på min 32:a födelsedag och en del av er har redan sett filmen från vattenfallet på Facebook, men här kommer den igen:

Det var verkligen inte lätt att få syn på några djur i regnskogen. De som var lättast att skåda var apor, men de var inte heller helt lätta att få syn på. Så här kunde det se ut:

Babianer var däremot rätt så lätta att skåda, då de rörde sig även i bebyggelsen:

Det var heller inte lätt att försöka göra regnskogen rättvisa med foton då det ju är väldigt mörkt på marken i regnskogen på grund av all växtlighet som liksom tävlar om att komma högst upp. Många träd var säkert 60-70 meter höga! Jag tog i varje fall en del foton, här är några av dem:

This slideshow requires JavaScript.

Kan bara inte låta bli att avsluta med min favoritfilmsnutt “hur man äter en mango” med babianen:

/Mija

This entry was posted in Tanzania. Bookmark the permalink.

3 Responses to Regnskog med apor

  1. propiraya says:

    Åh sicken sötis! Bara det gottaste är gottast nog åt en gottis 😀 ❤

  2. Petra, Bonnie & Lira says:

    Hur häftigt som helst! 🙂

  3. Boyd says:

    Hello mates, nice article and pleasant arguments commented at this place, I am
    genuinely enjoying by these.

Leave a Reply

