Agilityträningsplan, Rasken, feb – april


“Projekt Raskens klätterhinder” känns verkligen så stort och omöjligt att det nästan tar emot att börja med det. För vart ska jag börja? Och kommer jag någonsin bli nöjd med resultatet givet de begränsande faktorer som finns i form att tid och träningsmöjligheter?

På vägen hem från Vara kom jag i varje fall på en typ av lösning på problemet att jag antagligen kommer att förbli missnöjd med resultatet. Jag ska ha målsättningar i form av hur mycket tid jag ska lägga på klätterhindersträning helt enkelt.

Februari – april – ska försöka träna någon klätterhindersövning dagligen.

April och framåt – minst ett träningspass helt inriktat på klätterhinder per vecka.

Detta borde jag i varje fall kunna lyckas med…

Egentligen är det inte så mycket annat jag verkligen måste träna heller. Banträning för underhåll är naturligtvis bra, gärna med oxrar och hjälpbommar för att inte ta för snäv ansats. Och så har jag ju vänster/höger projektet och en del annan grundträning. Men inget tillnärmelsevis så viktigt som klätterhindren. Så det får bli fokus nu. Förhoppningsvis blir det mer kul och mindre ångest när jag ser framsteg. För någon gång måste de ju komma.

/Mija

This entry was posted in Agility, Mål och planer. Bookmark the permalink.

2 Responses to Agilityträningsplan, Rasken, feb – april

  1. propiraya says:

    Ja, och inte har jag gjort ngn projektplan. Men vet iaf vad vi skall träna ikväll.

    Tycker din plan ser bra ut. Vettigt att försöka få till ngt varje dag. Vilka Småövningar finns det som du kan fokusera? Kanske en lista?

  2. Pingback: Månadsmål uppsatt « Team Propiraya

Leave a Reply

