Äntligen, Caspian! (Kelpien var glad och social.)


Först och främst – supermegagrattis till Helena och Caspian som äääääääääääntligen hade lite flyt och kammade hem en nolla i första hoppklassen (II) imorse! Så himla välförtjänt efter förra säsongens fem-fel-stim (finns det något värre?). Och grattis till vinsterna Eva Marie och Malin! 🙂

Qvirra och jag stod för dagens underhållning för publiken på husdjursmässan. 😉 I första loppet var vi rätt så duktiga, noll fel trots en liten utflykt där Qvirra hälsade på en hinderfixare. Tyvärr räckte tiden inte till pinne (av förklarliga skäl). Andra loppet blev det ännu värre. Då hälsade hon på domaren… och sedan på publiken!

Note to self för lånekelpien inför lagklasserna imorgon: Skicka henne inte rakt mot domare/funktionär och stick. Håll i!

Infogar film på mitt och Qvirras lopp filmat med min nya kamera. Kolla in Qvirras hoppstajl! (När hon simmar ur bild är hon alltså och hälsar på en hinderfixare…)

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

7 Responses to Äntligen, Caspian! (Kelpien var glad och social.)

  1. Titti says:

    Jäklar vilka hopp 😉

  2. Jo says:

    Härligt att höra! Lycka till med laget imorgon, jag önskar verkligen att jag och Rally kunde vara med…

  3. Nina says:

    Håller verkligen tummarna imorgon för ert lag!!!

    • Mija says:

      Tack Nina. Jag kör två lag imorgon. RLH (Daisy, Varga, Måns till start) och the winning combination (Qvirra – med mig som förare, Caspian, Rasken till start). RLH saknar en hopp-pinne…

  4. Carro says:

    Vilken stil hon har Qvirra 🙂

    Håller alla tummar för morgondagen!!! Heja RLH!

  5. propiraya says:

    Åh, jag som häll tummarna för att det skulle räcka hela vägen för er!!! Jädra tummar.

Leave a Reply

