Träning är kul och frustrerande


Idag var jag och jyckarna på första träningen av vårterminens studiecirkel hos Solna agilityklubb. Helene hade gjort en sådan där 30-hindersbana. Och det är inte utan svårighet jag kommer ihåg en sådan. Det är jäkligt frustrerande! Men samtidigt är det väldigt kul att känna att man får en uppgift som verkligen är något att bita i, på något sätt. Det här med 30-hindersbana på nyårsdagen tillför ju en extra fysisk svårighet dessutom. (Ja, hur menar jag nu egentligen?)

Vad som däremot är mer frustrerande än kul nästan är Raskens klätterhinder. Jag kan bara konstatera att jag inte är nöjd med graden av perfektion i utförandet. Det betyder att det är totalt operfekt. Tyvärr. Och jag kan inte leva med detta. Alltså måste jag göra någonting åt det.

Jag ska ju ändå vara bortrest i princip hela tiden mellan husdjursmässan och Folksamcup-finalen så jag kan lika gärna vänta tills dess. Men när vi kört Folksamcup-finalen blir det operation “träna om klätterhinder” tills dess att det nya SM-kvalåret börjar i april. Hur trist det än är att inte kunna köra agilityklass så får det bli så. Det är ändå kort om tid.

I februari kör vi uppfarts- och nedfartsbeteende och kedjar ihop det på planka. I mars får det bli på hinder och kombinationer. Försöka duger, har jag hört.

Jag har i alla fall genomfört mitt första pass av mag- och rörlighetsträning idag. Ont, det gör ont, det gör ont…

/Mija

This entry was posted in Agility. Bookmark the permalink.

2 Responses to Träning är kul och frustrerande

  1. Towe Östling says:

    Hej, ville bara önska ett gott nytt år, och försök nu att följa några av dina egna önskningar för en ggns skull.
    Ta hand om DIG också, det finns bara en av dig.

    /Towe

Leave a Reply

